Chajiä visuele stijl
Chajiä strategie en visuele stijl | i.o.v. Fama Volat
Uitdaging
Inzicht
Concept
Chajiä is een fishfoodrestaurant op Strijp-S. Wat Chajiä bijzonder maakt, is de drijvende kracht achter de zaak: Appie. Met zijn Marokkaanse roots heeft hij het koken in de vingers. Hij daagt zichzelf uit door klassieke wereldgerechten een geheel eigen draai te geven, met vis als hoofdingrediënt. Bij Chajiä proef je niet alleen de beste fish-and-chips, maar ook huisgemaakte pita’s, rijkelijk belegd met verse ingrediënten.
Appie heeft een doel met Chajiä: hij wil het uitrollen als horecaconcept door heel Nederland. Hiervoor heeft hij een sterke branding nodig. De huidige uitstraling is al erg leuk, maar zijn verhaal komt nog niet goed naar voren. Daarom zijn Amy Sanders en ik in opdracht van Fama Volat hierop ingehaakt.
Samen met de begeleiding vanuit Fama Volat is er een Brand Key model gebruikt voor het invullen van de strategie van Chajiä. Hieruit is de merkessentie ‘Een goede vangst’ ontstaan. De merkessentie vertaalt dat Chajiä dé plek is waar (eet)culturen samenkomen. Er wordt ieders verlangen vervuld. Of het nu gaat om een snelle hap, comfort food, het ontdekken van nieuwe smaken of het genieten van echte klassiekers.
Chajiä is tegendraads en uniek, dit vormt de basis voor de visuele stijl. Boven deze visuele stijl hangt de concept thematiek ‘#lekker tegendraads’. Binnen de stijl wordt er gebruik gemaakt van opvallende beelden, copy en een luchtige en humoristische tone of voice. De concept thematiek wordt gebruikt om te controleren of alle communicatie-uitingen bij het concept aansluiten. Voor dit project is brandbook gecreëerd waar alles goed in beschreven staat, dit zodat een volgende partij er mee aan de slag. Klik hier om het hele brandbook te bekijken.