22 Shades of Blue
22 Shades of Blue strategie en visuele stijl | i.o.v. Fama Volat
Uitdaging
Inzicht
Concept
22 Shades of Blue verhuurt sloepen, kano’s en SUP’s in Den Bosch. Je kunt eenvoudig online reserveren en je vaartuig dezelfde middag ophalen bij hun locatie. Het bedrijf heeft nog capaciteit over en kwam met de vraag om een strategie te bedenken en uit te voeren om de bezetting te verhogen.
Voor het bepalen van de strategie is het Brand Key model gebruikt. Hieruit is de merkessentie/ slogan ‘Wie-Wat-Waterstad’ ontstaan.
De nieuwe slogan biedt een duidelijke communicatierichting. Op basis van deze slogan hebben we verschillende contentlagen voor sociale media gecreëerd: wie; de doelgroep en personeel in beeld, wat; product in beeld en waterstad; Den Bosch als waterstad laten zien. We hebben meerdere formats uitgewerkt zodat het bedrijf de komende maanden voldoende content heeft om te plaatsen.
Het project voor 22 Shades of Blue is één van de opdrachten waaraan ik en mijn mede-stagiaire zelfstandig, tijdens onze stageperiode bij Fama Volat, aan hebben mogen werken. Fama Volat gaf ons veel vrijheid, waardoor we ook zelfstandig aan de klant mochten presenteren. Dankzij de goede begeleiding hebben we een mooi resultaat neergezet waar 22 Shades of Blue in de toekomst van kan profiteren. Houd de Instagram-pagina van 22 Shades of Blue in de gaten voor alle nieuwe content