Auto.nl inhaker

Auto.nl inhaker | i.o.v. Fama Volat

Uitdaging

 


 

Concept

Op eigen initiatief is voor Auto.nl een inhaker gecreëerd voor hun sociale media. RTL Nieuws meldde dat er een opmars is van ‘boos kijkende auto’s’. Dit komt door de strakke designs van nieuwe modellen. Dit sluit perfect aan bij de pay-off van Auto.nl: ‘Voor blije blikken’.

 

Het oorspronkelijke concept was om eenvoudige stickers (magneten) in de vorm van een glimlach te maken. Deze worden langs de kentekenplaat geplakt, waardoor alle auto’s meteen een sympathieke en vrolijke uitstraling krijgen. ‘Als iedereen een lieve auto heeft, kan dat 10% van de verkeersagressie oplossen’, aldus Wessels.

Met behulp van een video laten we zien welke auto’s in het assortiment van Auto.nl allemaal een blije blik hebben of kunnen krijgen, simpelweg door er een glimlach op te plakken.

Uiteindelijk is het concept door de klant iets aangepast en is er een combinatie gemaakt van de huisstijl glimlach van Auto.nl en de voorgestelde glimlach.

Gerelateerde portfolio items

Oranjepark Festival DTP
Winkelwagen