Alles op tafel

Visualisatie Alles op tafel schoolproject

Concept ontwikkeling en uitwerking | schoolproject

Uitdaging

 

 

 

 Inzicht


 Concept

 

 

 

 

 

  

 Opmerking

De opdracht die we vanuit school kregen: een zelf gekozen maatschappelijk gedrag op een positieve manier beïnvloeden aan de hand van een merkcampagne. Ik heb samen met mijn projectgroep voor het gedrag ‘phubben’ gekozen. Phubben betekent dat je iemand negeert door met je telefoon bezig te zijn. Hiervoor hebben we het bovenstaande concept bedacht.

 

Het inzicht waar op ingespeeld is voor dit project is: ‘de waarde van een gesprek gaat achteruit als er gephubt wordt’.

 

“Alles op tafel” is een fictief horeca-servies collectie die door Ikea uitgebracht wordt. De servies-collectie bestaat uit verschillende borden waar grappige vragen en stellingen op afgebeeld staan om restaurantgasten leuke gespreksonderwerpen aan te reiken. Ikea richt zich met deze collectie op sharing diner restaurants omdat hierbij in verschillende rondes verschillende gerechten op tafel komen. Daardoor worden voor gasten genoeg onderwerpen aangereikt om waardevolle gesprekken te voeren. Het concept “Alles op tafel” staat perfect in lijn met de pay-off “een goed gesprek heeft aandacht nodig”. Het doel van “Alles op tafel” is dat mensen meer waarde gaan hechten aan het voeren van leuke en goede gesprekken en daardoor minder op hun smartphone kijken als ze in het gezelschap van naasten zijn.

 

Dit project is een schoolcasus. De afbeeldingen die gebruikt zijn bij deze campagne dienen als een voorbeeld visualisatie.

Bronvermelding

Daan, Jasper, Tobias kookshow. (2022, 2 januari). just eat take away. https://www.justeattakeaway.com/newsroom/nl-NL/208510-daan-boom-jasper-demollin-en-tobias-camman-bekronen-populaire-online-kookshow-met-eigen-vegan-bezorgrestaurant

De Fomo Show. (z.d.). NPO 3. https://www.npo3.nl/de-fomo-show

Gerelateerde portfolio items

Alles op tafel visual
Packaging ontwerp Bloedserieus
Winkelwagen